مشاوره روانشناسی بی خوابی مشاوره روانشناسی بی خوابی .

مشاوره روانشناسی بی خوابی

اصلی ترین روش های مقابله با استرس چیست؟

۵٫۰
۰۱

مقابله استرس اولین مرحله نیاز به پاکسازی ون دارد. هر سال برای عید همه خانه تکانی میکنند اما برای روح و روان خود چه؟ برای مقابله استرس ید به خانه تکانی دل پرداخت. کهنگی ها را دور ریخت و دل را تمیز و زی کرد. بیشترین عامل استرس هر کس شلوغ بودن ذهن و روان اوست. نامنظم بودن افکار و برنامه های زندگی. برای مقابله استرس ابتدا ید برنامه ها و افکاری که مورد نیاز نیستند را دور ریخت. افکاری که جز به هم ریختن آرامش ثیری ما ندارند. مقابله استرس همت میخواهد. همت کنیم و هر شب افکار مزاحم را نوشتن شناسایی نماییم. هر شب بنویسیم امروز برای سوختن غدا نگران شدم ولی غذا نسوخته بود. امروز هراس این را داشتم که همسرم به خانه نیاید ولی آمد.

مقابله استرس

مقابله استرس از همین شناسایی ها شروع میشود. وقتی مینویسیم متوجه میشویم چقاز پریشان حالی های ما بی مورد بوده است. برای مقابله استرس تمام کارهاین را بنویسید. مثلا امروز میخواستم به خاله ام سر بزنم نتوانستم و این مسئله به من استرس وارد کرد. نوشته هاین را مشاوره روانشناسی همراه مشاور بررسی کنید. خواهید دید که سر زدن به خاله نید برای شما رفرهای وسواسی بوجود بیاورد. خاله شما اتکا به شما زندگی نمیکند. او یک زندگی مستقل دارد و سر زدن به او ید به گونه ای شد که هم برای شما و هم برای او نشاط آور شد. مشاوره اختلال وسواس خواهید فهمید که رفر شما وسواسی بوده نه منطقی. شما یک مشاوره خانواده متوجه خواهید شد آیا رفرهای اعضای خانواده شما ثیری این اختلالت شماداشته اند یا نه.

راه های مقابله استرس

یکی از راه های مقابله استرس بعد از نوشتن، پاکسازی و مشاوره مراقبت از سلامت جسمانی است. روح سالم بدن سالم است. از خوراکی های نشاط آور مانند آب پرتقال استفاده کنید. سوپ سبزیجات و نوشیدنی های خنک که روحن را زه میکند بنوشید. نوشیدنی هایی که آلوئه ورا ترکیب شده اند. خواب سلامت ذهن و جسم بسیار موثر است. به موقع بخوابیم صبح زودتر بیدار شویم. خواب صبح علاوه بر اینکه وقت شما را میگیرد عث رخوت و کسالت میشود. شما وقتی صبح دیر بیدار شوید وقت کافی برای رسیدگی به کارهاین را نخواهید داشت. همین عث میشود شما نگران امور عقب افده ن شید و استرس بر شما چیره شود. این هم یکی دیگر از راه های مقابله استرس است، خواب به موقع و به اندازه.

از دیگر راه های مقابله استرس برنامه ریزی و اولویت بندی کارهایمان میشد. مثلا من امروز ید برای خانه خرید کنم، یک کار اداری دارم، ماشینم را به تعمیرگاه ببرم و لسهایم را از اتو شویی بگیرم. اگر اول ماشینم رابه تعمیرگاه ببرم بقیه کارهایم را ید وسیله نقلیه دیگری انجام دهم. اگر اول خرید کنم و لسهایم را از لسشویی بگیرم ممکن است وقت اداری تمام شود. پس اول به کار اداریم میرسم. بعد ماشینم را به تعمیرگاه میبرم که نگران خراب شدن اتومبیلم نشم. بقیه کارها را خیال راحت و سر فرصت مناسب انجام میدهم و البته کمترین استرس. راه های مقابله استرس زمانی کارساز هستند که ما دقت زمانبندی و برنامه ریزی کنیم.


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست


مقابله استرس شدید

برای مقابله استرس شدید منزل و یا محل کار همه چیزهایی لازم نیستند را از اطراف خود جمع آوری کنیم. آنها علاوه براینکه تکراری و رخوت انگیز هستند اطراف ما را شلوغ میکنند و برای یافتن اشیا مورد نیاز وقت ما را میگیرند. دیگر اینکه مسئولیت دیگران را نپذیریم. ما هنوز برای خود برنامه مدون و خوبی ترتیب نداده ایم و همین که استرس داریم یعنی ید به کارهای خود سر و سامان بدهیم. این حالت اگر برای دیگران هم بخواهیم کاری انجام دهیم به مشغولیت هایمان افزوده ایم. شلوغ بودن ذهن هم استرس زا است. برای مقابله استرس شدید فقط ید به فکر آرامش دل، ذهن و روح خود شیم. وقتی توانستیم به آرامش برسیم بعدا میتوانیم برای دیگران نیز مفید شیم.

مقابله استرس شدید علاوه بر خود مانی و تصمیم برای بهبود، نیاز به دارو مانی و مشاوره دارد. به روانپزشک مراجعه کنیم به موقع و طبق دستور پزشک داروهایمان را مصرف کنیم. مشاور خود همکاری کنیم و خود نیز برای مان گام های موثر برداریم. مطالعه و افکار مثبت.

بهترین روش مقابله استرس

بهترین روش مقابله استرس این است که دنیایمان را وسعت ببخشیم. بهترین روش مقابله استرس این است که بدانیم اغلب برای چیزهایی هراسان میشویم که ارزش هراس ندارند. به خاطر بیاوریم کودکیمان را. نگرانی های کودکیمان برای چه بود؟ برای کثیف شدن اسب زی هایمان. خریدن یک خوراکی. چرا؟ چون اندازه دنیای ما به همان ق بود. به اندازه اسب زی و خوراکی. وقتی کودکی دیگر آن را از دستمان میگرفت دنیای ما تیره و ر میشد حدی که به شدت گریه میکردیم. ولی آن چیزها الان دیگر برایمان آنق اهمیت ندارد. چون دنیای ما بزرگتر شده است. اکنون وقتی خاطرن کودکی را مرور میکنیم نه تنها ناراحت نمیشویم بلکه به خود میخندیم. اتفاقات امروز نیز همینق هستند.

شاید آینده به خاطر بیاوریم که برای مواردی اینق ناراحت و خشمگین شده ایم برایمان خنده دار به نظر بیاید. پس به دنیای خود وسعت ببخشیم و برای هر چیزی خودمان را به رنج نیاندازیم. یک مورد دیگر این است که وقتی میخواهیم حق کسی نیکی کنیم بی توقع شیم. یعنی دوستی ها و محبت کردن چرتکه نکشیم. خود نگوییم من چق حق او خوبی کردم و او جواب خوبیهایم را چگونه پاسخ داد. ما اگر میخواهیم نیک شیم و نیکویی کنیم نید توقع پاسخ داشته شیم. پاداش خوبی، خوب بودن است. همین که برای دلمان خوبی میکنیم و آرامش پیدا میکنیم کافی است. انرژی های مثبتی که یافت میکنیم پاداش نیکویی ما است.

مقابله استرس و اضطراب

مقابله استرس و اضطراب صبر و تحمل میخواهد. استرس و اضطراب ممکن است حاصل یک عمر رفر و افکار اشته شد. نید توقع داشته شید که یکی دو روز مان شود. همانطور که قبلا گفتیم تعداد دفعات وارد آمدن استرس و اضطراب را روز برای خود یاد داشت کنید. و بعد از چند روز آنها را همراه مشاورن بررسی کنید. همین که تعداد هراسناک شدن شما نسبت به چند روز پیش کمتر شده شد یعنی یک گام به جلو و بهبود یافتن. یک مورد دیگر برای مقابله استرس و اضطراب این است که شما به محض مضطرب شدن عصبی نشوید و نگویید من ز هم عصبی شدم. همین فکر استرس زا است. همیشه به بهبودن امیدوار شید و بدانید که مان خواهید شد.

سوالات متداول

آیا کارهای هنری مقابله استرس و اضطراب مفید است؟

بله کارهای هنری روح زی پسندی را شما زه میکند، بخشی از وقت شمارا به جای فکر کردن به موارد استرس زا به زییی میگیرد و عث بهبود میشود. اگر استعداد کشیدن نقاشی، فتن فرش و یا رسم الخط ندارید مراجعه به نمایشگاه ها و گالری ها آنها را تماشا کنید و لذت ببرید.

موسیقی چه ثیری استرس و اضطراب دارد؟

موسیقی های نرم و آرام ریتم ملایم عث بهبود و مان استرس میشود. اما موسیقی های تند مانند راک مخصوصا اگر همراه بی تحرکی شد عث افزایش استرس خواهد شد.

چه کارهایی میتوان تنهایی برای مقابله استرس انجام داد؟

تفریحات سالم مانند استفاده از سبزینگی طبیعت، شنیدن صدای جویران و آبشار، گوش دادن به صدای پرندگان و قدم زدن پارکها. رفتن زیر برف و ران فصلهای مناسب. نگاه کردن از لای کوه و تپه به اطراف. ورزش، گوش دادن به موسیقی، رسیدگی به نظافت و زییی خود…

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Dealing with Stress – Ten Tips

اصلی ترین روش های مقابله استرس چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۵:۵۲ توسط:مشاور تلفنی موضوع: نظرات (0)